השאלת סדים למרפק

אסנת ארבל

אסנת ארבל

ראש ענף ריפוי בעיסוק

למחלקת שיקום ולמרפאות באלין, מגיעים ילדים ובני נוער לאחר חבלה טראומטית למרפק, לרוב לאחר נפילה. טרם קבלתם לאלין, הם עברו ניתוח וגיבוס המרפק. לאחר הסרת הגבס ישנם קיצורים בטווחי התנועה של המרפק הן בכיפוף והן ביישור. הם מקבלים טיפולי ריפוי בעיסוק ופיזיותרפיה בקהילה לצורך חיזוק ושיפור טווחי התנועה. לעיתים, לאחר מספר שבועות וחודשים של טיפולים בקהילה, ישנם עדיין קיצורים בטווחי התנועה במרפק.

במקרים אלו המטופלים מגיעים לשיקום באלין כדי לקבל טיפולים אינטנסיביים הכוללים – ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה והידרותרפיה. מטופלים המגיעים לאלין לאחר שבר במרפק עם הגבלה בטווחי תנועה של המרפק זקוקים למתיחה ביישור מקסימלי ובכיפוף מקסימלי בפרק לפרקי זמן ממושכים. ההמלצה הטובה ביותר במקרים אלה הינה התאמה של סד דינמי למרפק אשר ניתן לקבעו ליישור או לכיפוף בהתאם להמלצת המטפל. כמו-כן, ניתן לשנות את מידת הטווח בהתאם לשינויים החדשים בכיפוף או ביישור. הסד אשר מומלץ על-ידי אורטופדים הינו סד מסוג JAS המשווק בארה"ב ואינו משווק בארץ. זהו סד דינמי אשר ניתן להתאימו בצורה קלה ומהירה לטווחי התנועה הקיימים והמשתנים של המטופל במפרק המרפק.


השאלת סדים:

באלי"ן משאילים למטופלים עם הגבלה בטווחי תנועה של המרפק, סד דינמי מסוג זה בו יוכלו להשתמש בכל שעות היממה. השימוש בסד מאפשר מתיחה בטווח תנועה של כיפוף או יישור בהתאם להמלצת המרפאה בעיסוק המטפלת, כדי לאפשר עבודה אינטנסיבית משמעותית יותר ולהגיע לשיפור בטווחי התנועה במידה רבה יותר.

Project for Loaning Elbow Splints